Pages

Thursday, December 15, 2011

DIY: Syngende Rudolf

Her kommer en kort tut til hvordan du laver Syngende Rudolf.
Jeg har ikke alle materialerne til at lave ham her:
Så du får også forslag til en discount udgave.


Du skal bruge et ark kraftigt karton eller mønsterpapir
Lim eller dobbeltklæbende tape
Embossing folder (ikke nødvendig)
Bonefolder eller lign.
Dies/punch med swirls eller en kniv/saks til gevir
Oval og lille rund punch eller kniv/saks

Skær 3 stykker karton kvadratisk. Mine er 10x10 cm. det giver ca. den mellem størrelse.

Embos evt. stikkerne i din big shot.

Lav nu en foldelinje på tværs af hvert stykke

Lim dem sammen, som på billedet pas på ikke at få limen for langt ned som jeg har fået ;-)

Fold omkring, den falder naturligt i hak.

Punch/klip/skær en oval
Tegn eller punch/skær mund
Klip to små tænder ud

Til gevir kan du enten skære i frihånd, klippe ud efter et doodle stempel eller stanse/punche swirls ud. På billedet herover er det venstre et stempel. Det højre er frihånd. Øverste billede er udstansninger. Afslut måske med en sangbog eller pynt mere :)

Så er det bare at lime.
Nemt :)

Happy papirnusseri.

5 comments:

  1. De Rudolfer er bare noget af det sødeste - så Tusind Tak for TUT - den er gemt under favoritter :) -

    ReplyDelete
  2. Taaak Heidi : ) den vil jeg gemme og klart lave på et tidspunkt. Rudolf er bare ultra sød : )
    Rigtig god aften her d15 dec

    ReplyDelete
  3. Tusind tak. Den er bare så søøød.
    Jeg har gemt, så jeg kan lave den næste år, hvor jeg sikkert har maaaasser af tid....
    God aften den 5. dec.

    ReplyDelete
  4. Dejlig Rudolf, med sang på læben, så er julehumøret hjemme, ærgeligt jeg har været til klippe/klister fest, for jeg tror lige det var noget for Lause og Ellemor, jeg må huske at vise dem de søde Rudolfer. v.h. morkaren.

    ReplyDelete
  5. jamen Heidi .. - såå ved jeg da hvad jeg skal lave på søndag, - sammen med nevøen og niecen ... de er SÅ søde .. tak for TUT

    Knus fra Hanneby

    ReplyDelete

Thanks a bunch for leaving me a note. I can't wait to read it :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails